az új zöld repülőgép, hidrogén meghajtású, A320 örököse, Airbus fejlesztés3 2030

Aktuality
A franciák hidrogén meghajtású repülőgépet fejlesztenek, hogy megmentsék az ágazatot

A franciák hidrogén meghajtású repülőgépet fejlesztenek, hogy megmentsék az ágazatot

2020-06-15

Franciaország 15 billió eurót fektet a repülőgépiparba, mely jelentős beruházás a hidrogén meghajtású repülőgépek fejlesztésében.


„Szükséghelyzetet hirdettünk, hogy megmentsük a légi ipart, hogy versenyképessé tudjon válni” és „még inkább szén-dioxid kibocsátás mentessé” azáltal, hogy megalkotjuk a holnap „zöld repülőgépét” – nyilatkozta Bruno Le Maire a június 9-én megtartott sajtótájékoztatón. Számos országhoz hasonlóan Franciaország is a lehetőséget látja a kialakult krízisben, azáltal, hogy megpróbál előnyt kovácsolni a koronavírus következtében kialakult leállásból, hogy lábra tudjon állni az iparág. Emmanuel Macron miniszterelnök bejelentette, hogy a kormány 15 billió eurónyi pénzügyi segélyt különít el, melynek egy tizedét egy új szén-dioxid kibocsátás mentes repülőgép tervezésére fogják felhasználni.


A francia kormány beleegyezett, hogy 1,5 billió eurót fektessenek egy hibrid repülőgép fejlesztésébe, mely hidrogén helyett fosszilis üzemanyagot használ. Valójában az eredeti ütemterv szerint már 2050-re lesz egy „zöld” repülőgép, de a francia kormány szeretné felgyorsítani a terveket és átvenni az iparág feletti irányítást Amerikától és Kínától.


A320 utódja


2026 vagy 2028-ra az Airbus kifejleszti A 320-s modelljét, Európa legsikeresebb repülőgépét, mely 30 %-kal hatékonyabb lesz a mostaninál.

 A Macron féle igazgatás sürgeti az Airbus-t a mielőbbi A320-s model utódjának kifejlesztésére, melyet 6 éven belül várnak.


„2033 és 2035 között szeretnénk megtervezni a „szén-dioxid kibocsátás mentes repülőgépet”, 10 évvel a tervezettnél korábban” mondta Elisabeth Borne ökológiai miniszterelnök. „Ez a lépés képessé tesz minket egy új globális alacsony szén-dioxid kibocsátású gép szabványának megalkotására. „ – tette még hozzá.


Az Airbus 2030-ra szeretné megalkotni A320-s gép utódját. Ez az egyhajós modell 1984-ben került bemutatásra, azonban számos fejlesztés ellenére, a központban 2 éve folynak a tárgyalások, arról, hogy ki kell-e cserélni egy semmiből gyártott modellre.


Ráadásul a francia kormány további nyomást gyakorol az Airbus mérnökeire, hogy fejlesszenek egy teljesen új repülőgépet a regionális járatokra az évtized végére, amik alternatív üzemanyagot például hidrogént használnak.


Drasztikus intézkedések a repülőgépiparban


A 15 billió eurós pénzügyi segélyből, melyet Bruno Le Maire ígért – a gazdasági és pénzügyi miniszter – nagyjából 7 billió euró támogatást kap az Air France, hogy meg tudják tartani a légitársaságot és ne kelljen munkahelyeket megszűntetni.


A 1,5 billió eurón kívül, melyet az Airbus fejlesztésre kapott, további 3,5 billió euró export hitelt kap, mely segítségével fent tudja tartani a repülőgép megrendeléseket, amely olyan megrendelések fenntartására szolgál, amelyeket a légitársaságok már megtettek, vagy esetleg benyújtanak a jövőben.


Le Maire szerint enélkül a drasztikus intézkedés nélkül, Franciaország 100 000 munkahelyet veszítene fél éven belül. A légi-szállítási szektor 300 000 közvetlen vagy kapcsolódó munkahelyet jelent Franciaországban.


Forrás: https://www.tourism-review.com/