A franciák hidrogén meghajtású repülőgépet fejlesztenek, hogy megmentsék az ágazatot
2020-06-15
Franciaország 15 billió
eurót fektet a repülőgépiparba, mely jelentős beruházás a hidrogén meghajtású
repülőgépek fejlesztésében.
„Szükséghelyzetet
hirdettünk, hogy megmentsük a légi ipart, hogy versenyképessé tudjon válni” és „még
inkább szén-dioxid kibocsátás mentessé” azáltal, hogy megalkotjuk a holnap „zöld
repülőgépét” – nyilatkozta Bruno Le Maire a június 9-én megtartott
sajtótájékoztatón. Számos országhoz hasonlóan Franciaország is a lehetőséget
látja a kialakult krízisben, azáltal, hogy megpróbál előnyt kovácsolni a
koronavírus következtében kialakult leállásból, hogy lábra tudjon állni az
iparág. Emmanuel Macron miniszterelnök bejelentette, hogy a kormány 15 billió
eurónyi pénzügyi segélyt különít el, melynek egy tizedét egy új szén-dioxid
kibocsátás mentes repülőgép tervezésére fogják felhasználni.
A francia kormány beleegyezett,
hogy 1,5 billió eurót fektessenek egy hibrid repülőgép fejlesztésébe, mely
hidrogén helyett fosszilis üzemanyagot használ. Valójában az eredeti ütemterv
szerint már 2050-re lesz egy „zöld” repülőgép, de a francia kormány szeretné
felgyorsítani a terveket és átvenni az iparág feletti irányítást Amerikától és
Kínától.
A320 utódja
2026 vagy 2028-ra az
Airbus kifejleszti A 320-s modelljét, Európa legsikeresebb repülőgépét, mely 30
%-kal hatékonyabb lesz a mostaninál.
A Macron féle igazgatás sürgeti az Airbus-t a
mielőbbi A320-s model utódjának kifejlesztésére, melyet 6 éven belül várnak.
„2033 és 2035 között
szeretnénk megtervezni a „szén-dioxid kibocsátás mentes repülőgépet”, 10 évvel
a tervezettnél korábban” mondta Elisabeth Borne ökológiai miniszterelnök. „Ez a
lépés képessé tesz minket egy új globális alacsony szén-dioxid kibocsátású gép
szabványának megalkotására. „ – tette még hozzá.
Az Airbus 2030-ra
szeretné megalkotni A320-s gép utódját. Ez az egyhajós modell 1984-ben került
bemutatásra, azonban számos fejlesztés ellenére, a központban 2 éve folynak a
tárgyalások, arról, hogy ki kell-e cserélni egy semmiből gyártott modellre.
Ráadásul a francia
kormány további nyomást gyakorol az Airbus mérnökeire, hogy fejlesszenek egy
teljesen új repülőgépet a regionális járatokra az évtized végére, amik alternatív
üzemanyagot például hidrogént használnak.
Drasztikus intézkedések a
repülőgépiparban
A 15 billió eurós
pénzügyi segélyből, melyet Bruno Le Maire ígért – a gazdasági és pénzügyi
miniszter – nagyjából 7 billió euró támogatást kap az Air France, hogy meg
tudják tartani a légitársaságot és ne kelljen munkahelyeket megszűntetni.
A 1,5 billió eurón kívül,
melyet az Airbus fejlesztésre kapott, további 3,5 billió euró export hitelt
kap, mely segítségével fent tudja tartani a repülőgép megrendeléseket, amely
olyan megrendelések fenntartására szolgál, amelyeket a légitársaságok már
megtettek, vagy esetleg benyújtanak a jövőben.
Le Maire szerint enélkül
a drasztikus intézkedés nélkül, Franciaország 100 000 munkahelyet
veszítene fél éven belül. A légi-szállítási szektor 300 000 közvetlen vagy
kapcsolódó munkahelyet jelent Franciaországban.
Forrás: https://www.tourism-review.com/