mik várhatóak, utazzunk, de hogyan?

Aktuality
A COVID-19 okozta változások az utazási szabályokban

A COVID-19 okozta változások az utazási szabályokban

2020-05-15

Az idegenforgalom az egyik leginkább érintett iparág, mely a korona vírus következtében bevezetett intézkedéseket legjobban megsínylette. A 2011 szeptemberében bekövetkezett terrortámadáshoz hasonlóan, mely hetekre felfüggesztette és örökre megváltoztatta az utazásokat és a biztonsági ellenőrzéseket, vagy megemlíthetjük a 2004-ben az Indiai-óceáni földrengést és cunamit is. A szomorú igazság az, hogy azóta sem tértünk vissza a normális kerékvágásba. Az azonban tény, hogy az elsőként bevezetett változások valóban drasztikusak, de a cégek és az üzletek kénytelenek betartani, amíg nem indulhat minden újra, remélhetőleg egy jobb és fenttarthatóbb módon. A koronavírus következtében az alábbi változásokra számíthatunk.



Vissza a Nemzetközi Oltási Bizonyítványhoz




Évekig bizony kötelező volt a kis „sárga könyvecske” a határátkelésekhez, mely segítségével igazolták az utazók, hogy minden főbb nemzetközi betegség elleni oltással rendelkeznek (sárgaláz, hepatitis, tífusz…). Azonban idővel a globális egészségi és tömeg oltások fejlődésének köszönhetően ez feleslegessé vált.


Az újfajta bizonyítvány egyfajta „védettségi útlevél” lesz, melyet sokféleképp lehet majd használni, applikáció segítségével vagy egyéb digitális formátumban. Így felelősségteljesebbek lesznek az utasok, mely intézkedés segít a betegségek terjedésének megelőzésében.


Személyes védekezés




2020-tól kezdve minden felelős utazó táskájának elmaradhatatlan részét fogja képezni a maszk, kézfertőtlenítő és a jól felszerelt tisztasági csomag. Aki maszkot hord, nemcsak saját magára vigyáz, hanem másokat is megvéd. A repülőgép fedélzetén a legjobb döntés maszkot hordani az utazás teljes időtartama alatt, ha a fizikai távolságot nehezen, vagy egyáltalán nem lehet megtartani. Ezen kívül mossunk kezet legalább 30 másodpercig jó alaposan szappannal, minden mosdó használat után, valamint lehetőség szerint használjunk papírkéztörlőt. Továbbá kerüljük a szemünk dörzsölését, vagy az arcunk tapintását miután a repülőgép felületeit érintettük. Amennyiben nincs lehetőségünk a kézmosásra, használjunk legalább 60 %-os alkoholtartalmú kézfertőtlenítőt!


Repülőterek és repülőgépek ellenőrzőpontjai




A légitársaságok személyzete is ellenőrizni fogja a „védettségi útleveleket” és az utasok testhőmérsékletét. Kétség sem fér hozzá, hogy ezt az intézkedést a hotel komplexumok és a hajótársaságok is átveszik, melynek köszönhetően megnő a kereslet az egészségügyi szolgáltatások iránt beleértve a COVID-19 tesztet és az egészségügyi létesítmények bővítését.


Néhány légitársaság, mint az Alaska vagy a Delta már bejelentette, hogy minden középső ülést üresen hagynak a turistaosztályon, elősegítve a nagyobb távolságtartás által a vírus terjedésének minimalizálását. Ennek hátulütője, hogy a jegyek árát növelni kell kb 50%-al, ahogy már egyes előrejelzések beszámoltak róla. Ezzel egyidejűleg az utasok jobb szolgáltatásokat, nagyobb helyet és fokozottabb biztonságérzetet kapnak a pénzükért.


Natalia Bayona, a Turisztikai Világszervezet innovációs szakembere (UNWTO), így magyarázza: Már tárgyalunk az Airbus-al, hogy megtaláljuk a legjobb megoldást, amilyen hamar csak lehet a technológia segítségével, amivel ellenőrizhetjük és garantálhatjuk a biztonságos utazást a fedélzetre történő belépés előtt, negatív koronavírus teszttel,  együttműködve a kormányokkal és egyészségügyi központokkal.


Hotelek – nagyobb távolságtartás az utasok között és „koronavírus mentes” bizonyítvány




Számos vendéglátóipari egység már bevezette az intézkedéseit, mint a testhőmérséklet mérés, maszk és kesztyű viselés, nagyobb távolságra elhelyezett asztalok és térelválasztók felszerelése. Kínában és Koreában már érvényben vannak a fenti intézkedések, melyek bevezetésével üzletek és éttermek már újra tudtak nyitni.


Spanyolországban például a Madrid Hotel Business Association (AEHM) már kidolgozott egy protokollt a „koronavírus mentes” bizonyítványra, mely garantálja a vendégek és a dolgozók védelmét. A Radisson Hotellánc is kidolgozott már egy saját biztonsági protokollt, mely a tisztaságra és fertőtlenítésre fókuszál.


Számos hotel napi takarítási rutinját átszervezte, például a szobákat csupán a vendég érkezése előtt takarítják, ami segít, hogy a takarítószemélyzet nagyobb hangsúlyt fektessen a közös területek takarítására.


Múzeumok – előre foglalás - nincs több tolongás




A tolongás elkerülése végett a múzeumok határt szabnak a látogatók számának. Ez hosszabb nyitva tartást eredményezhet és a látogatók egységesebb elosztását, melyeket csak előre foglalás esetén tehetnek meg. Az online jegy vásárlás mellett a múzeumok audio guide berendezéseket, eldobható fejhallgatókat és vezetett túrákat biztosítanak elkerülve a tömeget. Szükség lesz fertőtlenítő megoldásokra, valamint a nagyobb távolságtartás kivitelezésének fejlesztésére.


Biztosítás




Néhány biztosító időszakosan leállította a biztosítás kötéseket, illetve megváltoztatták vagy lekorlátozták a lehetőségeket.


Az utazás alatti asszisztencia, illetve az egészségügyi költségek fedezése megmarad, hacsak a kormányok nem rukkolnak elő új intézkedésekkel az egyes országokban.


A biztosító társaságok, kormányok és az idegenforgalomban érdekeltek mind-mind új termékeket és szolgáltatásokat kínálnak a gazdaság újraindításához. A helyzet mostani állása szerint már elképzelhetetlen, hogy elutazzunk utasbiztosítás nélkül.


Alternatív úti célok




Elhagyatott tengerpartok, falusi,- illetve hegyi úticélok, eddig ismeretlen országok, hatalmas városok vonzáskörzete…. A kevésbé látogatott úti célok most előtérbe kerülnek, úgy, mint az elhagyatott öblök, és távolabbi tengerpartok. Továbbá az utazások nagyrésze országon belül várható, így a belföldi turizmus jelenti majd az ágazat fő bevételi forrását.

 

Forrás: https://www.tourism-review.com/