Vuhan látnivalói megnyitásával a turisták is visszatérnek
2020-05-08
A koronavírusnak számos
szigorú következménye van Kína tekintetében is, mind gazdaságilag mind
turisztikailag. Azonban a vírus lecsengése után a szektor regenerálódása is borítékolt,
mint ahogy az emberek utazási kedve is hamar visszatért. Főleg a belföldi
utazások keresettek. Kína turisztikai látványosságainak közel 70 % újra várja a
látogatókat.
Számos turisztikai attrakció
már látogatható Kínában, azonban még érvényben vannak az óvintézkedések országszerte
– a látogatóknak előre kell időpontot foglalniuk online, valamint a látogatók
száma nem lépheti át a hely maximum befogadóképességének 30 %-t, ezen kívül a
megfelelő távolságtartásra is ügyelnek. Az emberek még mindig utazási lázban
égnek.
A Turisztikai Kutatási Központ
és a Kínai Társadalomtudományi Akadémia 15 163 fő bevonásával készített
közvéleménykutatást, mely szerint az utazók körében Vuhan az egyik
legnépszerűbb úti cél, mint a koronavírus kitörésének központja.
Ugyanakkor a Vuhanba utazást
tervezők nagy része jótékony szándékkal utazna a vírus kiindulási helyére, hogy
segítsen a helyi gazdaság helyreállításában. A bakancslistán második helyen Peking
és harmadik helyen Csungking szerepel.
Ugyanez a kutatás
beszámol arról is, hogy a szerényebb jövedelemmel rendelkezőkben is ég az
utazási vágy, főleg, hogy a régióban számos hotel és látnivaló alacsonyabb
árakon kínálja a szolgáltatásait, mint a járvány előtt.
Az alacsonyabb jövedelmű
utazók idén többet szeretnének utazni, mint a tavalyi év során tették. A
kutatás kitér arra, hogy idén átlagosan 3,8 utazást terveznek, amely hatalmas
lépés a tavaly átlagosan 1,6 megvalósult utazáshoz képest.
Előre láthatólag az
utazók idén 5 746 renminbi-t (Kína hivatalos fizetőeszköze, mely kb 814 $ USD)
terveznek utazásra költeni, ami a tavalyi 5 012 renminbi-hez (kb 710 $
USD) képest növekvő tendenciát mutat.
Ugyanebből a kutatásból az
is kiderül, hogy az emberek 72 % nem mondta le az utazását a koronavírus
járvány miatt, és amint a vírus lecseng elutaznak a kívánt helyre.
Amíg az utazók 30 % a
járvány lecsengése után 3 – 6 hónapra tervezi az utazást, addig 9,4 % a kitörés
közepétől már tervezi az utazását.
A belföldi turizmus
helyreállása közben a turisták egyre nagyobb figyelmet fordítanak a biztonságra.
Ugyanakkor a helyzet teljesen más a tengerentúli látványosságokat tekintve.
A felmérés arra is
rámutat, hogy a turisták a nemzeti ünnepeket és a nyári szabadságot fogják
legfőképpen kihasználni utazási célra.
Ezalatt április 26-án Vuhan
megnyitotta a „Sárga Daru Tornyát”, a régió jellegzetes és méltán híres
turisztikai attrakcióját. Napi maximum 5 400 látogató csodálhatja reggel
8:30 és délután 17:00 óra között.
Biztonsági és megelőző óvintézkedéseket
vezettek be, mint például kötelező online időpontfoglalás, személyi igazolvány ellenőrzése
a bejáratnál, testhőmérséklet ellenőrzés.
Ugyancsak a felmérés
szerint április 26-án a tartományi kulturális és turisztikai osztály, Hupej tartomány
központjában, Vuhanban 266 fő turisztikai attrakciót nyitott meg a járvány
csökkenésének köszönhetően.
A Turisztikai Kutatási
Központ igazgatója Song Rui szerint a COVID-19 (koronavírus) soha nem látott
kihívást gördített globálisan a turisztikai szektor elé.
Elmondása szerint számos
kihívással néz szembe a turizmus hiszen sokan félnek az utazás alatti
megfertőződéstől, vagy sokkalta jobban aggódnak a tisztaság és biztonság miatt
a járvány következtében.
A Tencent Kulturális és
Turisztikai Ipari Kutatóközpont dékánja Shu Zhan szerint, a járvány
csökkenésével a turisták egyre nagyobb figyelmet fognak fordítani a minőségre,
az egészség, társadalmi védekezés és a katasztrófaelhárítás tekintetében.
Shu szerint, aki egy
online konferencián nyilatkozott, a COVID-19 (koronavírus) kitörése teljesen
megváltoztatta az emberek gondolkodását az utazásról. Shu szerint a turizmusnak
lépéseket kell tennie, fejlesztéseket kell eszközölnie, hogy ki tudja szolgálni
az emberek egyre növekvő igényét a minőségi szolgáltatások iránt.
Shu arról is
tájékoztatott, hogy a népesség idősebb tagjai és az alacsonyabb jövedelemmel
rendelkezők csoportja is egyre nagyobb részét teszi ki az utazóközönségnek.
Forrás: https://www.tourism-review.com/